Gabrielle "Coco" Chanel

Moim autorytetem w dziedzinie mody jest Coco Chanel.


 



Dlaczego Chanel?
Była kobietą odważną.
Determinacja spowodowała, że chciała być kobietą biznesu.
Osiągnęła to dzięki odwadze.
Z pomocą swojego partnera Arthur "Boy" Capel otworzyła sklep w Deauville.


W 1928 roku w Paryżu, założyła własną pracownię krawiecką.



Chanel kiedyś powiedziała: "Moda przemija, styl pozostaje".
Do dziś jej styl pozostał.
Do świata mody wprowadziła:
- spodnie;
- sukienkę jako "mała czarna"- ponadczasowa klasyka pełna subtelnej elegancji.
- sztuczną biżuterię;
- kobiety zaczęły nosić krótkie włosy;
- kostium z wełny;

Coco Chanel przy pracy:





Perfuma Chanel No 5 


Coco Mademoiselle / Moje ulubione :)

 


Miłośników czytania, polecam biografie:
"Coco Chanel Legenda i życie" - Justine Picardie
Szybko się czyta, bardzo dużo fotografii :)


Coco Chanel : The Legend and the Life by Justine Picardie


Drugą książkę polecam:
"Coco Chanel Życie Intymne" - Lisa Chaney 
Bardzo ciekawa książka.


Coco Chanel "An Intimate Life" - Lisa Chaney


Miłośników kina, polecam film Francuski.
Film biograficzny Coco Chanel w reżyserii Anne Fontaine.
Audery Tautou zagrała Coco Chanel.


Warto zobaczyć, krótki filmik w którym Keira Knightley zagrała Chanel.
"Once Upon A Time" by Karl Lagerfeld.






Mój ulubione cytat Coco Chanel:

"I don't care what you think about me.
I don't think about you at all."

" Nie obchodzi mnie co o Mnie myślisz.
Ja w ogóle o Tobie nie myślę."

Do dziś pozostała żywą legendą :)

Ps. Fotografie pobrane z różnych stron internetowych.

Atelier Iwakki

6 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy post! Coco tez bardzo lubie, choc fakt, ze palila papierosy, jest dla mnie nie do zaakceptowania. Wchlanianie do siebie klebow dymu?? To wielka glupota!!Jak mogla byc tak niemadra i jednoczesnie byc tak genialna?
    Pozdrawiam serecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to już było jej zdrowie, ja doceniam tylko jej umiejętności :)

      Usuń
  2. Coco była genialna, miała wyczucie, a gwałtowne przemiany świata jej sprzyjały. Też ją uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt ... styl Chanel pozostał do dziś i chwała jej za to, miała wyczucie.

      Usuń
  3. No, ale była też hitlerowskim szpiegiem, co Francuzi niedawno ujawnili. Więc chyba nie tylko dzięki odwadze, najpierw miała arystokratycznego kochanka, który wyciągnął ją ze spelunki, w której śpiewała piosenkę o piesku Coco. Była jego utrzymanką, zanim poznała "Boy'a", który był żonaty z inną kobietą. Samą odwagą niestety nie da się wiele osiągnąć. Szpiegowanie dla Rzeszy to plama nie do wywabienia :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat jej czyny, zachowania, szpiegostwo itp. mnie nie interesuje, nie mnie oceniać ludzi. Ja patrzę na nią jako na artystkę, która naprawdę dużo wprowadziła w modzie. A że miała sponsora to potrafiła w jakiś sposób wykorzystać swoje umiejętności do osiągnięcia sukcesu :)

      Usuń

Dziękuję za komentarz. Pozdrawiam serdecznie - Iwakki