Konstrukcja sukienki raglanowej

Właściwie co to oznacza raglan ?

Górna część rękawa jest dopasowana do pokroju szyi
i tworzy linie cięć w kształcie ukośnych karczków.
Spodnia cześć rękawa jest wszyta do pokroju pachy w sukience.
Nie wiem czy to zrozumiałe, przedstawię to na fotografii.

Sukienka z rękawem raglanowym 



 Burda 11/2013


Tak wygląda forma odzieżowa oraz uszyta sukienka z rękawem raglan.
Bardzo podoba mi się ten fason sukienki, 
więc postanowiłam sama wykonać formę odzieżową.

Wykonałam własną konstrukcję sukienki raglanowej.
Sukienka będzie w kolorze kremowym.
Materiał: bawełna ( z tej dzianiny powstają również dresy).
Mój pomysł sukienka dresowa w stylu eleganckim.
Wykończona będzie lamówkami bawełnianymi.
Sukienka będzie z pół okrągłymi kieszeniami.

Efekt końcowy wkrótce :)


Polecam książkę dla początkujących, którzy dopiero poznają konstrukcję odzieżową.
Nie mam pojęcia czy jest dostępna w sprzedaży.
Dawno temu uczyłam się z tych ćwiczeń w szkole :)


Kolejne książki dla średnio zaawansowanych.
Polecam !!! 


Przykład modelowania bluzki raglanowej.


Książka bardzo stara, wydawnictwo z 1986 roku.
Widać wyniszczona, często używana :)


Modelowanie rękawa raglan.



Książki są bardzo stare.
Konstrukcje z lat 80-tych a moda wciąż się powtarza :)
Warto zobaczyć jak kiedyś powstały konstrukcje odzieżowe.


Atelier Iwakki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz. Pozdrawiam serdecznie - Iwakki