czwartek, 9 października 2014

Historia Mody - Dzieje ubiorów od czasów prehistorycznych do końca XX wieku

Dla miłośników ubiorów historycznych,
polecam książkę:
"Historia Mody - Dzieje ubiorów
od czasów prehistorycznych do końca XX wieku".



Książka zawiera informacje ubiorów z różnych epok m.in.:

- Ubiór prehistoryczny;
- Ubiór starożytnego wschodu;
- Kreta i jej kultura;
- Kraje Śródziemnomorskie;
- Europa od V wieku p.n.e. do XII wieku n.e.;
- Europa od XII do XIV wieku;
- Moda europejska od XIV do początku XVI wieku;
- XVI wiek;
- XVII wiek;
-XVIII wiek;
- Od rewolucji francuskiej do początku XX wieku;
- Moda od 1915 do 1964 roku;
- Moda lat 60, 70 oraz 80 XX wieku;
- Moda końca XX wieku.

Zakupiłam książkę z myślą o tym,
 aby dokształcić się o ubiorach z różnych epok.
Moja ulubiona epoka: XIV / XVI wiek (średniowiecze).
Czasy średniowieczne nie są dla mnie obce,
ponieważ dawno temu należałam do Bractwa Rycerskiego.
Uczestnicząc w turniejach rycerskich oraz pokazach, miałam okazję obserwować 
jakie ubiory reprezentują różne Bractwa Rycerskie w Polsce.
Dzięki temu, mogłam podpatrzeć jak były wykonane konstrukcje,
wykończenia oraz szycie.
W kolejnych postach pokażę Wam moje prace, które
 kiedyś wykonałam dla Bractwa Rycerskiego, na indywidualne zamówienie.

W książce znajduje się dużo ciekawych fotografii oraz
opisana jest każda epoka.
Książkę polecam dla tych, którzy interesują się historią mody.












Oryginalny tytuł:
"HISTOIRE DU COSTUME EN OCCIDENT. 
Des origines à nos jours."- François Boucher

Wydana w 1996 Farmmarion, Paris


Atelier Iwakki

4 komentarze:

  1. Bardzo fajna książka :) Chciałam się w nią zaopatrzyć, ale zawsze jest coś ważniejszego. W przyszłości mam nadzieję uzupełnię moją kolekcję o tę pozycję. A planuję w domu ogromny regał na to wszystko ;)
    Teraz oczekuję na przesyłkę z książką o Diorze - przyda się przy pisaniu pracy magisterskiej.

    O Bractwie Rycerskim chętnie poczytam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książkę zakupiłam dwa miesiące temu, ale czekałam na dostawę z Polski :) Marzyłam o tej książce i jest świetna.
      Też chcę zakupić książkę o Diorze ale w kolejce czekają inne do zakupu. Oczywiście czekam na recenzje Twoją na temat książki o Diorze :)
      Z miłą chęcią zapraszam na kolejny post :)

      Usuń
  2. Ciekawa książka :) Myślę, że zainteresowałaby mnie, być może poszukam jej w którejś z księgarni w Warszawie. I chętnie zobaczę Twoje prace dla Bractwa Rycerskiego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo miło mi to czytać.
      Post będę musiała wykonać w dwóch częściach.
      Zapraszam do śledzenia mojego blogu i dziękuję że zaglądasz tutaj. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń

Dziękuję za komentarz. Pozdrawiam serdecznie - Iwakki