czwartek, 26 lutego 2015

Koszula męska / kratka zielona

Konstrukcja koszuli męskiej bardzo się różni od bluzki damskiej.
Na kursie opracowałam konstrukcję koszuli męskiej.
Postanowiłam wykonać parę projektów z mody męskiej.

Koszulę męską zaprezentowałam bez modela, gdyż o modela ciężko :)

Projekt, konstrukcja koszuli oraz wykonanie: Iwakki



Konstrukcję koszuli męskiej wykonałam najpierw w skali 1:5
a potem w skali 1:1



Największy problem miałam z usztywnianiem kołnierza.
W koszulach męskich kołnierze oraz mankiety są bardzo sztywne.
Poszukiwałam dodatki do koszul, ciężko znaleźć bardzo sztywną flizelinę.
A tym bardziej, że kołnierz na końcówkach posiada trójkąty plastikowe.
W pasmanteryjnych sklepach nie zakupiłam tego plastiku,
nikt nie zrozumiał o co mi chodzi.
Ten plastik w kołnierzu przeważnie występuje w koszulach eleganckich.
A może Wy wiecie, gdzie zakupić pasmanterie do odzieży męskiej ?


Koszule męskie szyję się inaczej niż bluzki damskie.
Szwy muszą być nie widoczne i schowane do środka,
na bokach jak i na rękawach.
Takie zszycie stosuję się przeważnie w jeans-ach na szwie siedzeniowym
jak i po wewnętrznej stronie nogawki.


Dziurki w koszuli wykonałam pionowo.


Koszulę męską zapina się: lewa strona przodu zachodzi na prawą stronę.
 A tutaj moja praca przy stębnowaniu obłożenia w koszuli.


Znajdziesz mnie również na ...
Atelier Iwakki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz. Pozdrawiam serdecznie - Iwakki