DIY - cerowanie dziur w spodniach cz.1

Otrzymałam kolejne spodnie do naprawy.
Czy warto naprawiać spodnie jeans które są bardzo zniszczone ?
Myślę że, warto jeśli parę lat temu ktoś zakupił spodnie za 200 zł lub w innej walucie.
Sentymenty pozostają a ja staram się ratować ulubione spodnie :)

Co potrzebujemy do cerowania spodni ?
- kawałek jeans-u na łatki,
- nitkę w odpowiednim kolorze spodni.

 

Przed cerowaniem dokładnie prasuję wszystkie dziury.


Kieszeń była tak rozszarpana, że nie było szans na z szycie
kieszeni z lewej strony.


Dziura na prawej nogawce.


Dwie dziury na lewej nogawce, przed kieszenią i na kolanie.


A jak zacerować dziurę na kolanie?
Wypruć szew po wewnętrznej stronie na wysokości kolana.
Warto zwrócić uwagę czy nie ma żadnej stębnówki na szwie.
Łatkę przyfastrygować od lewej strony.


W ten sposób łatwiej można zacerować dziurę na kolanie.
A następnie szew zszywamy i obrzucamy na owerlok.


Wszystkie spodnie z jeans-u szyte są 
z grubej tkaniny bawełnianej o splocie skośnym.
Po splocie skośnym ceruję dziury w spodniach, 
w ten sposób nie rzuca się w oczy cerowanie.


A tak prezentuje się efekt końcowy:
- dziura w kolanie


- kieszeń wykończyłam lamówką czarną



Pomysł oraz wykonanie: Iwakki


Atelier Iwakki

2 komentarze:

  1. Cerowanie nie rzuca się w oczy, więc na pierwszy rzut oka nikt nie zorientuje się, że była tam dziura. Wykończenie brzegów kieszeni lamówką to doskonały pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Klient odebrał spodnie i był zaskoczony efektem.
      Bałam się o te lamówki że, nie za bardzo mu się to spodoba.
      Zaryzykowałam i dałam coś od siebie.
      Klient był mega zadowolony że, uratowałam kieszenie :)

      Usuń

Dziękuję za komentarz. Pozdrawiam serdecznie - Iwakki