poniedziałek, 17 sierpnia 2015

Szukanie inspiracji na wakacjach / Utrecht

Miasto Utrecht w Holandii.
Uważam że, Utrecht jest najpiękniejszym miastem w Holandii.
Rozmawiałam z wieloma Holendrami i wszyscy wychwalają Utrecht.
Ich kraj więc, wiedzą gdzie warto pojechać.
Byłam, widziałam i zgadzam się z ich opinią.



Miasto piękne, kanały, wiele mostów wygląda prawie jak Wenecja.


Kawiarenki przy kanałach.



Kamienice kolorowe.




Katedra Świętego Marcina w Utrecht.
Największy gotycki Kościół w Północnej Holandii.
Wyznanie protestanckie.


Z daleko widać wieżę katedry nazwa Domtoren
która była kiedyś połączona razem z katedrą.



Wykonałam fotografię z bliska jak prezentuje się wieża.
Dzwonnica wysoka jest na 112 metrów.


Ogród katedry pochodzi z 1390-1440 
Jest to ogród klasztoru wykonany w stylu średniowiecznym.
W którym znajdują się, ozdobne kwiaty jak i zioła lecznicze.
Nie mam tu na myśli marihuany :)
Ogród pielęgnowany jest przez wolontariuszy.


W środku ogrodu znajduje się fontanna XIV wiek.
Przedstawia postać Hugo Wstinc.
Hugo był niderlandzkim prawnikiem.
Po studniach przystąpił do Klasztoru Dominikanów.

Źródło informacji:



Kotek w ogrodzie przywitał wszystkich turystów.


Atrakcja w mieście, lody oraz desery w busie.


Dla miłośników szycia i dla tych którzy mieszkają w Holandii,
warto odwiedzać Utrecht w sobotę aby załapać się na targ tkanin.
Warto zobaczyć te miasto a na pamiątkę zakupić tkaninę :)


Pozdrawiam - Iwakki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz. Pozdrawiam serdecznie - Iwakki