piątek, 15 kwietnia 2016

Konstruktor odzieży - Spełniona

Konstruktor odzieży definicja w książce opisana jest tak:

"Specjalista opracowujący szablony modeli odzieżowych,
będący członkiem zespołu opracowującego modele odzieżowe.
W skład tego zespołu oprócz konstruktora odzieży, wchodzą: 
projektant odzieży i krawiec specjalista.
Od konstruktora odzieży wymaga się:
- umiejętności dokonywania pomiarów antropometrycznych,
- znajomości metod konturowania i modelowania form odzieżowych,
- znajomości sposób obróbki technologicznej odzieży,
- znajomości zasad stopniowania szablonów."
Zbigniew Parafianowicz - Słownik odzieżowy




Wszystko się zgadza, moje zdanie jest następujące:
krawcowa która potrafi szyć a nie zna się na wykrojach,
wpada w wielką pułapkę, jeśli szyje komuś na wymiar.
Gotowe wykroje z Burdy oraz z innych gazet,
 niestety nie są wykonane na indywidualne wymiary.
Efekt końcowy uszycia sukienki jest wielkim rozczarowaniem klientek,
ponieważ sukienka nie pasuje do sylwetki.
Krawcowa powinna współpracować z konstruktorem odzieży
 lub nauczyć się wykonywania danej konstrukcji.

Zasada jest prosta, opracować konstrukcję odzieżową na wymiar klienta.
Owszem nie raz usłyszałam, że to się nie opłaca, za dużo czasu,
kto to za to zapłaci ble ble ble.
Zapłaci za to klient, który oczekuje od specjalistów perfekcyjności,
dokładności, doradztwa.
Nie wyobrażam sobie, aby szyć gotowca z Burdy dla klienta,
gdzie poświeciłam lata nauki.
Od Zasadniczej Szkoły Zawodowej, gdzie uczyłam się 
zawodu krawiec, potem technikum odzieżowe jako
technik technologii odzieży, liczne praktyki, staże, praca zawodowa.
Szkoła mody w Holandii gdzie poznałam techniki projektowania ubioru aż po konstrukcję,
aby teraz wciskać kit klientom, że wykonuję wykroje z Burdy.

Rada moja jest taka, jeśli chcesz być dobry w tym co robisz,
zacznij uczyć się już teraz, nie jutro.
Wymaga to dużo pracy, nauki, porażek, krytyki
 aby nie czuć strachu przed podjęciem się zlecenia.

Dziś jestem spełniona:
 jako projektantka mody, konstruktor odzieży i krawcowa.
Warto było poświęcić 17 lat nauki, zdobyć doświadczenia
zawodowe jako krawiec a nawet szwaczka.
Cieszę się, że nie skończyłam ASP w Łodzi
ponieważ więcej nauczyłam się z doświadczenia zawodowego.

A tym czasem siedzę cichutko w mojej pracowni 
i wykonuję zlecenia jako konstruktor odzieży.
Mając trzy zawody naprawdę mam co robić w życiu zawodowym.
I życzę Wam tego samego, spełnienia swojej pasji.



Moje pierwsze wyróżnienie, książka z czasów ZSZ.
Ta nagroda otworzyła mi oczy gdzie jest moje miejsce w życiu.


Pozdrawiam Iwakki

2 komentarze:

  1. Cieszę się bardzo, że rozwijasz swoje hobby i doskonalisz się w zawodzie. Cechą dobrego krawca jest aby umiał wykonać rzecz jak najbardziej pasująca do figury klienta i konstrukcja w wielu przypadkach w tym pomaga:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Dobrze, że ze mną się zgadzasz.
      Burda i gazety owszem są dobre ale tylko dla własnych potrzeb, jak coś zepsujesz to sama będziesz mieć pretensje do siebie i masz stratę w tkaninach.
      A tutaj chodzi o ważną sprawę, klient ma być zadowolony, ma wiedzieć, że przyszedł do specjalisty. A tym bardziej, że każda zła opinia jest na szkodę krawca czy krawcowej.

      Usuń

Dziękuję za komentarz. Pozdrawiam serdecznie - Iwakki