Szukanie inspiracji / Styl retro we Wrocławiu

Przygoda we Wrocławiu zakończyła się pomyślnie.
Pojechałam do miasta aby zobaczyć Modę z czasów PRL w Muzeum Narodowym.
Nie spodziewałam się, że znajdę ciekawostki stylu retro.


Moje zdobycze w stylu retro ...


Zaczniemy od książki - Dwudziestolecie oblicza nowoczesności 1918-1932.
Książeczkę można dostać w Muzeum Narodowym we Wrocławiu.
Zawiera informację o modzie dwudziestolecia z kolekcji w Muzeum. 


A środku piękne fotografie oraz historia ubioru z lat 20 / 30.
Książeczka ma zaledwie 20 stron, mała a bogata w wiedzę.




W Muzeum Narodowym można zakupić karteczki,
na widokówkach projekty Kaliny Paroll z lat 70 / 80.


W Antykwariacie dorwałam książkę Zofii Hanus "Jak Szyć".
Wydawnictwo z Warszawy, 1989.


Książka posiada bardzo bogatą wiedzę, na temat sztuki szycia.
Świetna dla tych którzy są amatorami w szyciu,
gdzie nie wiedzą jak wykończyć pewne elementy w ubiorze.

W szkole odzieżowej uczyłam się jak odszywać ubiór,
a pewne wykończenia zapomniałam lub ich nie praktykowałam.
Z książki wykorzystałam jedną sztukę szycia,
a napiszę o tym w kolejnym poście.




Kolejna zdobycz, znalazłam spodenki w stylu retro.
Nie są nowe a używane, zakupione w sklepie z odzieżą używaną.
Całe do przeróbki, gumka do wymiany.
Krój i tkanina szortów mnie zachwyciła.




Inspiracje spakowałam a teraz czeka mnie dokończenie projektu.
Szyję garsonkę dla osoby, 
która pamięta krawiectwo z czasów Mody Polskiej.
A tym czasem szykuję kolejną stylizację w stylu ludowym.
Zapraszam do śledzenia bloga - Pozdrawiam Iwakki


3 komentarze:

  1. Za tydzień wybieram się na tę wystawę :). Twoje łupy rewelacyjne, materiał spodenek - piękny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Za tydzień wybieram się na tę wystawę :). Twoje łupy rewelacyjne, materiał spodenek - piękny :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Pozdrawiam serdecznie - Iwakki