środa, 3 sierpnia 2016

Garsonka dla 92-letniej Babci / Spódnica Iwakki

Co to jest garsonka ?
Garsonka jest to ubiór damski który składa się z żakietu i z spódnicy.
Opracowałam konstrukcję oraz modelowanie 
na indywidualne wymiary dla 92-letniej Babci.
Nie ma takiej możliwości aby skopiować wykrój z jakiegoś miesięcznika itp.
Sylwetka u starszych osób z wiekiem bardzo się zmienia.
Poważnym problem jest to, że nie ma możliwości aby zakupić 
w sklepie garsonkę na wymiar dla starszych osób.
Dla takich osób opracowuje się formę odzieżową z wadami budowy.

Otrzymałam materiał kolor granat, rodzaj elana, która przeleżała 10 lat.
Zakupiłam podszewkę granatową i zdekatyzowałam, uciekło mi 20 cm :(
Na kartce narysowałam szkic i opracowaliśmy wspólnie ze starszą Panią,
jak ma wyglądać garsonka.

 

Do spódnicy klasycznej nie musiałam wykonywać 
na papierze wykroju, ponieważ wiem jak ją opracować z głowy.



Do paska zastosowałam sztywniejszą flizelinę.
Zamek wszyłam na środku spódnicy a w tyle rozporek zakładany.


W spódnicy nie miałam żadnych trudności w szyciu.
Żakiet był wyzwaniem aby opracować wykrój na pochyloną sylwetkę.
Zapraszam na kolejny post, jak wygląda żakiet od garsonki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz. Pozdrawiam serdecznie - Iwakki