Wykonanie formy na figurę pochyłą / Garsonka Iwakki

W poprzednich postach przestawiłam efekt końcowy garsonki:

Wykrój garsonki, zwłaszcza górę (żakiet) opracowałam w skali 1:4.
Konstrukcję wykonałam na indywidualne wymiary,
uwzględniając wadę budowy.

Kołnierz do żakietu został opracowany na siatce konstrukcyjnej,
a następnie wycinam aby wykonać osobny element wykroju.

Wykrój opracowany przez Iwakki.

 


Przód został wymodelowany z cięciami

a zaszewkę na wysokości klatki piersiowej zamykamy.


Sylwetka w tyle była bardzo pochylona.
Na wysokości łopatki odcinamy wykrój i rozszerzamy formę 
na około 2 cm, pamiętając o zaszewce na ramieniu.


Konstrukcję do rękawa opracowałam jednoczęściowy, 
zabrakło mi zbyt dużo materiału aby wykonać
rękaw dwu częściowy.
Nie zapominamy o opracowaniu obłożenia,
a kołnierz odcinamy od przodu i rozkładamy na tkaninie.
W tej wersji chciałam pokazać jak prezentuje się
kołnierz na żakiecie.


Dla Babci uszyłam garsonkę i przy okazji spełniliśmy marzenie.
Zabraliśmy Babcię na małą wycieczkę, 
gdzie wnuczek oprowadzał swoją Babcie po okolicy.
92-letnia Babcia pierwszy raz w życiu widziała góry.
Marzy mi się aby spełnić marzenie jeszcze mojej Babci, która ma 87 lat :)


Zapraszam na kolejne projekty opracowane przez Iwakki.

2 komentarze:

  1. To cudowne, ze spelniasz babcine marzenia. Forme swietnie przygotowalas, ale najpiekniejsze je to spelnianie marzen !!
    Zycze Ci, aby udalo Ci sie spelnic jeszcze marzenie Twojej babci!

    Serdecznie Cie pozdrawiam i Twoje babcie , zyczac im duzo zdrowka!!:-))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Pozdrawiam serdecznie - Iwakki