Szale / Kominy na wiosnę DIY + biżuteria

Wiosna to czas na zmianę ubioru i porządki w szafie.
Na wiosnę robię również rewolucję w pracowni.
Pozostały mi kawałki dzianin, co z tym robić ?
Na bluzkę, na spodnie brakuje dodatkowych centymetrów.
Można wykorzystać te kawałki jako dodatki do wykończenia ubioru, 
a o tym napiszę w kolejnym poście.

Pozostała mi dzianina dresowa w kolorze oliwkowym.
Wcześniej szyłam z tego dres dla chłopca.
Szal zaprezentuje do bluzki, która jest skończona z własnej tkaniny.

Szale / Projekt / Wykonanie: Iwakki
Bransoletka z krzyżem / Projekt / Wykonanie: Iwakki


Na szwie przeszyłam trzy różne guziki jako ozdobę.


Do bluzki stworzyłam bransoletkę, miałam kamyki czarne.
W mojej szkatułce znalazłam krzyż, 
kiedyś jako nastolatka posiadałam ich mnóstwo.
Cała moja szyja była obwieszona krzyżami.
Sznurki, rzemienie przetarły się i pozostały mi zawieszki.


Drugi szal powstał z dzianiny o splocie swetra.
Z tego uszyłam tunikę, którą uszyłam jakieś 2 lata temu.
Do komina powstała kurtka, którą szyłam 3 lata.
O długa historia dlaczego 3 lata, o tym będzie osobny post.
Kurteczka na wiosnę skończona i czeka na premierę :) 


Komin wykończyłam koronką, wszyłam ją ręcznie.


Do szala znalazłam różową bransoletkę,
która nie jest mojego autorstwa.
Nie wiem kto ją wykonał, dostałam w prezencie.




 

A jak wykonać prosty szal jako komin ?
Bardzo łatwy pomysł coś dla początkujących,
którzy zaczynają przygodę z szyciem.
Szukamy końcówki naszych dzianin lub możemy zakupić kawałek dzianiny.
Może akurat jakiś print bardzo nam się podoba.
Dzianiny złożone na pół posiadają różne szerokości 60 cm, 70 cm
są również szersze na 80 cm.
Długość mierzymy na tyle ile zostało nam dzianiny.
W moim przypadku został kawałek dzianiny oliwkowej 45 cm.
Złożyłam na pół i powstał komin na 20 cm.
Uwzględniłam dodatek na szew.
Możemy zrobić różne szerokości:
na 30 cm, na 20 cm, na 15 cm / 10 cm po złożeniu dzianiny.
Na fotografi pokazałam wzór szablonu w sakli 1:4,
gdzie jest długość a gdzie szerokość szalu.
Zgięcie to właśnie połowa szala a boki zszywamy razem i długości.
Zostawiamy małą dziurę aby wszystko wywrócić na prawą stronę.


W ten sposób zrobiłam miejsce na półce z tkaninami
i zaoszczędziłam pieniądze na materiałach.
Wykorzystałam resztki dzianin które chomikowałam,
poszukałam skarby, kamyki, guziki, zawieszki.
Uruchomiłam kreatywność i mam dwa szale :)

Kolejny mój pomysł co zrobić z zamkami,
gdzie ząbki i suwaki zostały uszkodzone.


Zapraszam na kolejne pomysły Iwakki.
 Kolejny post zaprezentuję kurteczkę na wiosnę.
Bluzka z własnej tkaniny poczeka, kurtka ma pierwszeństwo.

Pozdrawiam - Iwakki
www.iwakki.com

10 komentarzy:

  1. Świetne kominy, wiem co zrobić z zamka....:) naszyjnik:):) Czekam na następny post, aby się upewnić czy zgadłam. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ... a zaskoczę Cię, nie będzie to nic z biżuterii. Zapraszam do śledzenia bloga :)

      Usuń
  2. uwielbiamy koniny i nosimy prawie cały rok:)
    Twoje są świetne, szczególnie ten drugi, choć za różowym nie przepadam;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kominy są świetne wręcz idealne na każdą okazję. Ja również nie przepadam za różowy lubię ten kolor tylko jako mały dodatek lub jakaś wstawka dla mnie może być a cała na różowo odpada :)

      Usuń
  3. Przepiękne kominy, bardzo podoba mi się ten pierwszy, z guziczkami. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. przepiękny komin, cudny kolor :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Te barwne guziki i koronki dodają prostym forma smaku i niepowtarzalnego charakteru. Obie wersje bardzo mi się podobają.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Pozdrawiam serdecznie - Iwakki