wtorek, 6 czerwca 2017

Suknia komunijna / Szycie na miarę

Suknie komunijną uszyłam na indywidualne wymiary,
sugerowałam się projektem, gdzie otrzymałam fotografie
i na ich podstawie miałam mniej więcej wykonać uszycie sukienki.

Opracowanie wykroju: Iwakki
Szycie na miarę: Iwakki



Sukienkę pokazałam na filmikach, które umieszczone są na Instagram:
1. Etap - zszyty przód.
2. Etap - uszyty rękaw.
5. Etap - wykończony tył.

Wykrój opracowałam na papierze szarym,
prawidłowo zdjęłam miarę a rozmiar sukienki uszyłam na 158.
W tyle zrobiłam zakładkę osobną na zapięcie,
podobnie jak wykonuje się w gorsetach.


Dół rękawa został wykończony koronką,
a szew został schowany osobnym paskiem aby wykonać
wysoką stębnówką na około 2,5 cm.


Przód z szerokim pasem odcinanym, obszyty koronkami
a szlufki wykonałam z koronki.


Przód wykonany z okrągłym dekoltem,
wykończone wszystko koronką.


Koronka była bardzo sztywna, ciężko było ją zmarszczyć
a małymi kroczkami wszyłam ją na około dekoltu.


Tył wykonany w serek tak aby było widać plecki.
Cały tył razem z paskiem wykonałam na pętelki
i zapinał się na guziczki.


Sukienka była inspirowana tym modelem.


Przód miał być odcinany a pas obszyty koronką,
a dół podwinięty na 12 cm, wykończony koronką,
tak jak widać na sukienkach.


Tył miał wyglądać tak jak jest zaprezentowany na fotografii.
Ciężko było zaprezentować całą suknie,
nie posiadam małej modelki jak i również mały manekin.


Źródło fotografii sukni komunijnych,
 znajduje się na stronie lacomuniondemaria.
Suknie są zaprojektowane pięknie a ja nie podpisuję się 
pod suknią komunijną, że to jest mój projekt.

Inspiracje na suknie komunijne, można zobaczyć na Pinterest.
Zapraszam na kolejny prace, projekty, pomysły - Iwakki.

6 komentarzy:

  1. Przepiękna sukienka, czekam na jakieś zdjęcie na dziewczynce. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ... o z tym będzie problem nie każdy chce lub nie wyraża zgody aby pokazywać się publicznie na blogu czy na stronie :)
      Sukienka poszła w świat ... również pozdrawiam.

      Usuń
  2. Ja również czekam na zdjęcie na modelce, bo sukienka zapowiada się cudowna :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojj nie mam już sukienki i nie mam fotografii, modelki u mnie brak na mały rozmiar a klienta zabrała sukienkę. Pozostaje tylko wyobraźnia jak ją wykonałam suknie komunijną. Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Zainspirowałaś się naprawdę cudownym modelem.Ja nawet mogłabym mieć taką suknię ślubną :-)Podziwiam Twoją pracowitość i oko do detali.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję a inspiracje miała klientka a ja spełniłam jej oczekiwania co do sukni komunijnej.

      Usuń

Dziękuję za komentarz. Pozdrawiam serdecznie - Iwakki