sobota, 3 czerwca 2017

Zasłonki w stylu wiejskim

W ubiegłym roku uszyłam zasłonki, poszewki, pościel,
serwetki i wiele innych rzeczy w kratkę niebiesko-białą.
A w tym roku zmieniłam wystrój w kuchni również na niebiesko.
Opis tutaj, pierwsze zasłonki: Pomysły do kuchni w stylu wiejskim.

Wybrałam się na targ staroci i zakupiłam bawełnę.
Kratka niebiesko-biała z kwiatkami 1,5 metra za 5 zł.
W prezencie dostałam zazdrostkę na okno w kolorze taki lekki brąz.
Jak świeci słońce to kolor zazdrostki jest pomarańczowy.
Byłam nie przekonana do tego koloru, nie cierpię pomarańczowego :) 
A jednak zmieniłam zdanie, jak zawiesiłam na okno.

Bawełna: Targ staroci 5 zł.
Zazdrostka: Prezent.
Stylizacja i pomysł na kuchnie w stylu wiejskim: Iwakki


Tutaj można zobaczyć jak z bliska prezentuje się bawełna.


Do zasłonek uszyłam paski aby zawiązać na kokardkę.


W meblach kuchennych miałam drzwiczki,
nie podobały mi się i je wywaliłam.
Uszyłam do tego zasłonki na górze i na dole.



Tutaj na zdjęciu można zauważyć miskę z czasów PRL do ucierania ciast.
Moja Mama dostała od Babci na nowe mieszkanie w latach 80-tych.
A ja otrzymałam od Mamy na mój nowy dom, choć nie jest to nowy dom :)
Dom pochodzi z 1920 roku do nowego domu mu daleko.
Dziś miska służy na owoce i warzywa.


Targ staroci w Kłodzku.


Zakupiłam na targu w Trzebnicy talerzyk za 1 zł., wazon za 2 zł.
Butelki po piwie dostałam od Taty.


Kolejny talerzyk za 2 zł, wszystkie talerze są wykonane w Polsce,
ręcznie malowane za czasów Polska ludowa.


Moje pierwsze uszyte zasłonki z kratki biało - niebieskiej.
Na meble kuchenne mam inny pomysł, a z czasem wykonam tak jak to widzę.
Zrobię osobny post o moich inspiracjach w stylu wiejskim.
Teraz szukam bawełnę w kratkę czerwono-biała.


Starocie zbieram od lat, 
cały pobyt w Holandii moje cudeńka przeleżały w piwnicy.
Rodzicom zabroniłam wywalać i sprzedawać.
Wiedziałam, że będzie stary dom w stylu wiejskim.
Mam pamiątki rodzinne po dziadkach od strony taty i od strony mamy.
Kolejny post jak pisałam, moje inspiracje kuchnia w stylu wiejskim.
Zapraszam i do zobaczenia - Iwakki

2 komentarze:

  1. Jaka piękna tkanina ja to bym z niej zaraz szyła sukienkę:) Ja też uwielbiam starocie. Uwielbiam też jeździć na pchli targ, szkoda, że mam małe mieszkanie i muszę się ograniczać w ich kupowaniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam dużo sukienek, mam tyle ciuchów uszytych, że trzeba zrobić przerwę od szycia. Okazało się, że mam mało rzeczy poszytych do kuchni, czy pościele i wiele innych drobiazgów do domu. Ja to starcie zbieram, mam gdzie trzymać. Tylko bardzo pracochłonne w renowacji :)

      Usuń

Dziękuję za komentarz. Pozdrawiam serdecznie - Iwakki