Żakiet kremowy w stylu Chanel

Do sukienki w róże,
uszyłam żakiet w stylu Chanel.
Chciałam aby ten żakiet wyróżniał się 
od pozostałych które posiadam w swojej szafie.
Wykrój opracowałam sama na własne wymiary,
do żakietu wszyłam retro guziki.

Do stylizacji wykonałam:
Szal ludowy szycie Iwakki
Żakiet / Projekt / Wykrój / Szycie Iwakki
Balerinki DIY Iwakki


Żakiet wykończyłam kremową wypustką,
którą wszyłam przy kieszeniach,
w przodzie i w tyle na krawędzi gdzie łączy się 
przód i tył z obłożeniem.
Chciałam zachować fason jak kiedyś powstawały 
pierwsze żakiety Chanel.
Do żakietu wszyłam guziki retro,
zakupione jeszcze w latach 80-tych.
Dostałam w prezencie od starszej Pani,
która robiła rewolucję w swoim domu, znalazła rzeczy 
po swoje Mamie, która kiedyś szyła.
Spotkałyśmy się przypadkowo a nie chcę pisać gdzie,
grzecznie zapytała się mnie czy chcę za darmo,
pudło z materiałami i z pasmanterią.
Wymieniłyśmy się nr telefonu i przez parę tygodni była cisza.
Zadzwoniła do mnie z informacją, że już wszystko gotowe do odbioru.
Pojechałam do miasta pod wskazany adres,
podziękowałam za karton tkanin.
A ja ze swojej strony przywiozłam własne konfitury, soki,
dżemy dla starszego małżeństwa.
Byli miło zaskoczeni.
Po powrocie do domu otworzyłam karton,
a tam skarby, wszystkie tkaniny, kremplina,
z lat 70 tych, 80 tych i dodatki. SZOK !!! 
Gdy zobaczyłam te przezroczyste guziczki,
wiedziałam, że będą idealne do żakietu w stylu Chanel.


Żakiet tzw. wisienka na torcie :)





Całą stylizację zaprezentowałam na weselu.
A moja inspiracja jak pisałam Polskie góry.
Zachowałam styl klasyczny połączony z akcentami ludowymi.


Powstała jeszcze jedna kreacja na poprawiny,
a na poprawinach nie byłam ... sukienkę ( już zdradziłam )
 oczywiście zaprezentuję na blogu.
Pozdrawiam i zapraszam na kolejne pomysły, projekty, stylizacje Iwakki.

Komentarze

  1. Piękny, klasyczny żakiet. Uwielbiam takie niepowtarzalne i pełne uroku dodatki jak te Twoje guziczki. W jednej ze swoich sukienek wykorzystałam czarny guziczek, na którym jest "wyrzeźbiony" kosz z kwiatami, który był kiedyś doszyty do sukienki mojej babci...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ... takie dodatki mają swój urok, warto je zbierać, poszukiwać czy nawet wypruwać z innych rzeczy. A ten guzik musi być uroczy od sukienki Twojej babci :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz. Pozdrawiam serdecznie - Ewa Iwakki

FB @AtelierIwakki